torsdag 21 juni 2018

Lite dagbok igen då

Hemkommen från habiliteringen, får hjälp med mina sömnproblem. Helt underbart! Det blir en ansökan om tyngd-täcke och möjligtvis sömntabletter. Har inte riktigt velat lösa det med tabletter förr då jag ju varit i ett läge där jag behöver vara lite på alerten även på natten. För den som inte vet så handlar det om en lite svårare variant av sömnproblem som grundar sig i en händelse i ung ålder. Detta satte djupa spår och har mer eller mindre förstört mitt liv med de mest vedervärdiga mardrömmar man kan tänka sig. Därav att jag verkligen känner glädje över att få möjlighet till hjälp. Jag hittade en stor flygmaskin liggandes på marken, utbränd och trasig. Sekunderna medan jag sprang mot den kändes som en envighet och på marken låg en huvudlös person... Känslan av skräcken kan fortfarande blossa upp i andra situationer... Människan på marken var dock en docka.... det hela hade varit en brandövning! Men för en flicka i nedre tonåren blev denna upplevelse fastsvetsad i hjärnan...var och varannan natt. Sju år i husarrest med en ofrivillig "sambo" samt hans skrämmande kumpaner satte också sina spår. Det värsta var dock bemötandet från myndigheterna när man skulle få dom därifrån... Det tog ju "bara" elva år... Och för att kunna få dom väck gjorde jag följande: Bestämde med två draghundsförare att få hyra dom och deras hundbilar för att köra mig och hela min kennel till polisen, släppa hundarna där inne och ringa till tidningen så att polisen skulle vara tvungna att förklara varför de inte tog sitt ansvar att få väck gänget från gården, utan att jag och kenneln fick fly istället.. Det hjälpte och gänget jagades bort en gång för alla! En e-bok skrivs just nu om allt detta, även min nära-döden upplevelse för drygt ett år sedan och annat både trevligt, roligt, svekfullt och otrevligt. Får se när den kommer ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skadeståndet