tisdag 26 juni 2018

Då hoppas man på islandshundvalpar. Pandra har träffat Tigull och i skrivande stund har hon tre veckor kvar. Hon visar tydliga tecken på dräktighet.
En som har mer koll än mig på rasen srev att hon tror det blir jättefina valpar. Kul att höra. Jag är ju nybörjare för det här blir min första kull på islandshund. Och snyggheten kommer som en bonus för mig i så fall. Visst är både Pandra och Tigull riktiga skönheter. Men när jag köpte Pandra så såg jag bara en valp på facebook, typ nyfödd. Jag ville bara ha henne och frågade om hon var tingad och hur vi går till väga innan jag ens visste vilket land det handlade om. Det visade sig vara Shweitz. Jag visste inget om föräldradjuren heller, jag köpte bara en söt valp... JAG? Gammal huntant borde veta bättre? Men nej. Men gissa om jag fått en stjärna. Det blev verkligen lyckat. Trots att jag inte kunde stava vare sig till vilket land eller flygplats jag skulle till när jag beställde biljetter... Nu är hon min och väntar dessutom valpar. Helt otroligt! Min lilla ögonsten! Och Tigull då? Hur valde jag honom? Jo en bild av en hund liggandes ned på islandshundklubbens hemsida. Inga chanser att se hur han var byggd, men åter igen bestämde hjärtat. Så det här är en ren kärlekskull, inget annat. Tigull visade sig dock vara riktigt snygg och dessutom champion! Gissa om jag ser fram emot den här valpkullen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skadeståndet