måndag 19 oktober 2020

Brev till kommunstyrelsen

 Det skall bli intressant att se hur kommunledningen reagerar på mina frågor jag ställt till dom. Ett av mina mejl till dem:

Hej
Så här star det på er hemsida:

"Ekonomiskt stöd och rådgivning
Alla kan drabbas av ekonomiska problem under kortare eller längre perioder i livet. Det kan bero på många olika saker som till exempel att du blir arbetslös eller sjuk. Oavsett anledning till din ekonomiska situation finns vi för att hjälpa och stötta dig. Det kan handla om allt från ekonomisk planering till skuldhantering.

I Sverige finns det en nedre gräns för hur lite pengar en person ska kunna leva på. Anledningen till att denna gräns finns är för att garantera alla människor en bostad, mat och kläder. De som hjälper till om man ligger under denna gräns är socialtjänsten i din hemkommun."

När en människa i tonåren får leva i husarrest och vara utan matpengar i perioder på 11 månader i sträck, har man brutit mot detta då? Vart kan jag vända mig för rättvisa? Det finns dessutom dom i domstol att jag haft rätt till ersättning och detta skulle utbetalas, vilket inte heller gjorts.

Tacksam om någon vill hjälpa mig på rätt väg

Mvh Trine Andreassen


De har fått flera andra frågor som det skall bli lite kul att se reaktionen på, jag tror att dom kommer

att slingra sig som hala ormar tyvärr. Vissa, som har dålig insyn i fallet för att dom inte vet hur man

besvarar något så otroligt och de som vet bättre för att slippa reprimander från överordnade för vad dom har

 gjort

Nu rullar bollen i alla fall och dom får skylla sig själva. Inte många är så förlåtande som jag men den senaste grejen

var liksom droppen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skadeståndet