torsdag 23 april 2020

En vacker kväll

Det torra och soliga vädret fortsätter.
I dag har jag varit rejält dålig, smärtorna har varit såpass att jag övervägt att kontakta vården. Jag missade pallkragar på Jula för tjugonio kronor styck bara för det. Nevroborrelios är grejer det. Jaja det är behandlingsbart, hoppas bara jag kan få behandlingen innan det blir kroniskt. Det blir migrän när smårtorna varit jobbiga för länge dessutom. Dom västa dagarna är jag väldigt reducerad.

I dag skrivs pappren på Gloria också, blandade känslor för detta. Men jag tror det är ett riktigt toppenhem, mitt i prick för henne. Så det ska bli roligt att se och följa hur det går.

Nu får jag hjälp att sätta ihop lilla plast-huset i morron, det ska bli intressant. Sen har jag ett osedvanligt lyxigt utedass haha.

Jag är glad att smärtorna var lindriga i går så jag fick ihop mina pallkragsodlingar. dom blev riktigt bra förutom att det är skevt åt alla håll. Grävmaskinen hade lite bråttom men jag är ändå nöjd. Det blev satt gul lök, omplanterat kinesisk gräslök samt sådde två sorters sallat. Inne har jag sått tomater och grönkål.

Nu blir det snart natten för jag få gå upp jättetidigt i morron för att gör ett helt dagsjobb(dagens) samt morgondagens rutinjobb innan klockan ett när mina "hantverkare" kommer.

Jag ska ta kort på Gloria nu när hon är så himla fin om jag hinner i morron, annars har jag ju helgen.

Nästa vecka är det momsredovisningen, en anmälan på Telia till konsumentverket och allt jag kan anmäla dom till. Får ju finnas gränser för vad dom kan med att göra. Det hela kommer i ett eget inlägg. Ska lägga ut en hel massa inspelningar från datorn smt telefonen så ska ni få höra när dom både hånar sin kund, talar osanning, nästa i kön erkänner dock vad som gjort fel och så mina psykbryt. Jag garanterar ett visst underhållande värde på detta. Ska sätta ihop alla bevismaterial till någon slags film, där allt kommer med och med lite förklaringar. En del av det inträffade är knappt så man tror sina öron. Anmälan är en sak men att lägga ut hur de kapitalt skämmer ut sig är nog mer som en komisk grej och så får man det juridiska på köpet kan man nästan säga. Bäst vore att ta en sak i taget och ställa några väl valda frågor till dom om vad dom själva sagt! Bara få se minen.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skadeståndet